Számlázás

Készletnyilvántartással, NTAK jelentéssel összekötött számlázó

Muzzi nem egyszerű számlázó, a középpontban a készlet, illetve az elemezhető adatok előállítása áll. Az aktuális készlet, az egyes árucikkek (például jegyek) forgalma, az áruk értékesítésével azokon elért árrés akkor követhető nyomon, ha a termékek, szolgáltatások pontos beazonosításra kerülnek és minden mozgásukat, például a bevételezést, visszáruzást, értékesítést pontosan rögzítésre kerül.

Így a számlázás modul lelke az áru- és szolgáltatás-, és a partnertörzs. A termék és szolgáltatások törzsadat funkcióban kapnak helyet a termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatos olyan törzsadatok, amelyeket majd az árumozgások dokumentálásánál többször kell használnod. A partnertörzsben pedig a vevők és szállítók adatait tudod rögzíteni. A törzsadatok feltöltéséhez igyekszünk minden segítséget megadni a gyorsabb és pontosabb számlázás érdekében, így például a NAV-nál nyilvántartott céginformációkat, az MNB árfolyamokat automatikusan kikeressük neked. A termék és partnertörzsben mentett adatokból a Muzzi programmal könnyen tudsz számlát kiállítani, csak ki kell választani a törzsadatokban megadott partnert és terméket vagy szolgáltatást. Az olyan részleteket, mint a fizetési mód és határidő, a termék ára az adott partner felé, ÁFA besorolása stb. már a törzsadatokból felkínálja a rendszer. A termékek és partnerek pontos beazonosítása, tehát annak az elkerülése, hogy egy partnert több néven vagy ugyanazt a terméket többféleképpen vegyed fel a rendszerbe, azért fontos, mert így pontos képet fogsz kapni a forgalmadról akár azonnal szeretnél értesülni a napi forgalomról, a rendelkezésre álló készletedről, akár egy-egy hosszabb időszak adatait szeretnéd elemezni jobb üzleti döntések meghozatala előtt. A készlet és a forgalom részletes rögzítése lehetővé teszi, hogy könnyen beazonosítsd a jól vagy éppen a rosszul mozgó termékeket, gyorsan tudsz reagálni a készleted adta problémákra vagy ki tudod használni a lehetőségeket, például, ha lassabban forog egy termék, akkor lehet az árát csökkenteni, vagy ha már egy termék elért egy előre elvárt árrés tömeget, akkor le tudod értékelni és ezzel pótlólagos forgalmat tudsz generálni.

A számlán értékesített jegyek után a program el fogja készíteni és küldeni az NTAK jelentést amint a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ az adatszolgáltatás feltételeit véglegesíti. Az adatszolgáltatás turisztikai attrakciók számára 2023. július 1-től kötelező. Az Origo-Software Kft. az adatszolgáltatást előkészítette.

Termék és szolgáltatás törzs

A COLOR IN PRESS Kft. által forgalmazott termékek esetében az adott intézmény számára gyártott egyedi termékek törzsadatait a COLOR IN PRESS Kft. adatbázisából átadja a rendszer az azokat kiskereskedelmi forgalomban értékesítő intézménynek, így ott már nem kell azokat újra felvinni. A Megrendelések funkcióban az intézmény látja a számára elérhető árukínálatot és a megrendelés feladása után a megrendelt áruk terméktörzs adatai megjelennek a törzsadatok között. Az intézmény meg tudja változtatni ezeket az adatokat, beleértve a fogyasztói árat.

Amikor más szállítótól új terméket veszel fel a termékpalettádra, először az árutörzsbe kell felvinni a termékre vonatkozó adatokat.

A termék- és szolgáltatás törzs tartalmazza az általad forgalmazott termékek és szolgáltatások adatait, mint a termék neve, cikkszáma, cikkcsoport, VTSZ vagy TESZOR szám, mennyiségi egysége, göngyöleg, kiszerelési egység, súly, bruttó súly, minimum készlet mennyiség, optimális készlet mennyiség, adóügyi besorolás, mérlegkód. A termék és szolgáltatás törzsbe felvihetsz fényképeket a termékről és akár több vonalkódot is. Minden terméknek van fogyasztói ára (mely az általános forgalmi adót tartalmazza), a többi ártípust (pl. akciós ár, webes ár, nagyker ár) te adhatod meg. Az árváltozás funkcióban – melyhez külön adható jogosultság - tudod megadni vagymegváltoztatni a termék fogyasztói árát. A Terméktörzsben látod a termék fogyasztói nettó árát, bruttó árát, beszerzési árát és a különböző árak melletti árrés összegét.

Az árutörzsben tudod bejelölni a termék olyan tulajdonságait, amelyek a kasszán történő értékesítésnél lesznek fontosak, mint például, hogy a terméket a pénztáros méri-e, tört mennyiségben eladható-e (például kimért élelmiszerek), itt tiltható le engedmény adása a számlázás, nyugtakészítés során. A terméktörzsben lehet bejelölni, ha a termék fordított adózású, és ha a szavatossági idő és LOT szám is nyilvántartásra kerül. A terméknél meg lehet jelölni, hogy melyik szállító szállítja a terméket és mi a szállító adott terméknél alkalmazott cikkszáma. Ezeket az információkat először ide, az árutörzsbe kell felvinned, ugyanis a Muzzi moduljai innen veszik a készletmozgások (bevételezés, értékesítés) rögzítésekor ezeket az alapadatokat.

Amennyiben ezeket az információkat egy másik rendszerbe már felvitted, és nem szeretnéd újra egyenként kézzel rögzíteni azokat a Muzzi programba, egy egyszeri díjért cserébe segítünk a Muzzi rendszerébe importálni őket, hogy a lehető legkisebb fennakadást okozza neked rendszerünk bevezetése.

Ha a készletkezelő modult is használod, akkor a számlázáskor már valószínűleg létezik az árutörzsben az adott termék, sőt a termék beérkezésekor már bevételezésre is került belőle készlet. Számlázás során le tudod kérni az árutörzset, majd ebből választhatod ki a számlázandó terméket, illetve megadhatod, hogy melyik raktárból kerül kiadásra a termék. Ha egy bizonyos partnernek más árat alkalmazol, akkor lehetőség van arra, hogy az adott partnerhez és termékhez ezt az árat rögzítsd (partnerár). Ha az adott partnernek készíted a számlát, akkor a számlán a partner és az adott termék kiválasztása után automatikusan a partnerár jelenik meg.

Partnertörzs

Annak érdekében, hogy a vevői, szállítói adatokat se kelljen többször rögzítened a rendszerbe, a Muzzi programban létrehoztuk a partnertörzset. Az árutörzshöz hasonlóan itt is azok a partner adatok foglalnak helyet, amik a számlázáshoz, szállítólevél kiállításhoz, letéti elszámoláshoz szükségesek: a partner neve, címe, adószáma, email címe, fizetési mód, bankszámlaszám, fizetési határidő. Ha a vevő még nem szerepel a partnertörzsben, az adatait a számla kiállítása során is felviheted, és ezután vissza tudsz lépni a számlakészítéshez.

Ha adószámmal rendelkező partnereket (gazdasági társaságok, egyéni vállalkozók, társadalmi szervezetek, költségvetési szervek) szeretnél felvinni a modulba, akkor az adószám beírásával a rendszer felkínálja a partnerek NAV-nál nyilvántartott további adatait, mint a teljes név és cím. Ennek köszönhetően nem csak kevesebbet kell gépelned, de az adatok biztosan a közhiteles nyilvántartásoknak megfelelően fognak szerepelni a számlán.

A Muzzi számlázó programjával az alábbi funkciók érhetők el:

  • Egyedi számlakészítés tetszőleges devizában
  • Számla küldése emailen
  • Árucikk megnevezése, ára és egyéb információk (raktár, LOT szám*, szavatossági idő*) a programból felhívhatóak
  • Díjbekérő készítés
  • Előlegszámla készítés
  • Végszámla készítés a díjbekérő vagy az előlegszámla automatikus felhívásával és adatainak figyelembevételével
  • Helyesbítő számla készítés a helyesbítendő számla adatainak felhívásával, majd módosításával
  • Számla sztornója egyszerűen
  • Számla egy gombnyomással – a webshopból beérkezett megrendelésről egy gombnyomással számla készíthető**
  • Számla készítés szállítólevélről egyszerűen

A Muzzi rendszer pdf formátumban készíti el a számlát és biztosítja annak elküldését partnered email címére. A számlát ki is nyomtathatod és elküldheted postán vagy az ÁFA törvénynek megfelelően üzleti partnered hozzájárulását kéred a számla pdf formátumban, email-ben történő megküldéséhez. A hozzájárulást megadottnak kell tekinteni, ha a partnered fizetést teljesített az emailen küldött számla alapján. Fizetés vagy előzetes hozzájárulás esetén az emailen megküldött számla elektronikus számlának minősül. Erről itt olvashatsz bővebben.

Előző

Következő